NUFFNANG

Monday 20 January 2014

Khalid DAN ORANG MELAYU DI PBT SELANGOR jadi anjing suruhan DAP tutup MARA dan UiTM

Khalid jadi anjing suruhan DAP tutup MARA dan UiTM




Bula-mula tutup Giat MARA komdian hari tutup MARA dan lain-lain institusi bawah MARA supaya Melayu tak payah berpelajaran kerana semua institusi pelajaran didominasi oleh cina bbelaka.


SUdah ada rancangan untuk tutup UiTM...

Dalam satu program Keadilan Executive Internship Program (KEIP) forum di ibu pejbat PKR pada Januari 15 baru-baru ini, satu forum tertutup bertajuk “Perspektif Malaysia" telah diadakan.


Dalam forum  tersebut, seorang ahli panel Melayu bernama Isamuddin bin Isa mahu KEIP berjuang bersam keadilan supaya mengamalkan konsep pelbagai kaum di mana tidak meletakkan martabat sesuatu kaum tinggi ataupun rendah. Dia mahu cawangan/kampus UiTM dibuka di seluruh negara agar semua kaum dapat melanjutkan pelajaran  di UiTM.

Seorang panelis India bernama Thangeswary menimbulkan isu perkauman terhadap kaum India dalam Ops Cantas tanpa peduli bahawa yang ditangkap dan ditembak adalah pengganas kongsi gelap. Dia juga mahu UiTM dibuka kepada  kaum lain.

KEIP dilancarkan pada Jun 2013 dan disasarkan kepada mahasiswa untuk didedakan dengan pelajaranpolitik, pembangunan dasar, perhubungan awam dan  gerak kerja akar umbi di peringkat parti.

Ia melatih peserta selama dua bulan melalui latihan tugasan di pejabat wakil rakyat dengan modul khusus yang kemudiannya di laksanakan melalui program sebenar. Para peserta KEIP melalui saringan, temubual, selain memenuhi kreteria yang diperlukan bagi memastikan pemohon benar – benar berminat dan berkelayakan.

Ahli-ahli panel menyentuh tentang penyertaan kaum lain ke kolej/universiti tajaan MARA ekoran isu tapak giat mara di selangor. Pasti mereka berhelah tak mahu ambil peduli IPTS dan IPTA sert UTAR didominasi oleh Cina
source : the unspinners

No comments: